GWP L3 en L4

Na een lange busreis zijn wij veilig en wel aangekomen in Nieuwpoort. In de namiddag deden we een leuke leerrijke trip door de duinen. Dit onder begeleiding van een ervaren gids.

Nadat we gevochten hadden tegen de wind, namen we een warme, verkwikkende douche. Na een lekkere maaltijd (hamburger met boontjes en aardappelen, en als dessert een ijsje), was het tijd om onze hersenen te breken. En wel met een leuke kwis. We sloten de dag af met het verjaardagsfeestje van Maite. En nu vlug onder de wol.

Na een zeer rustige nacht was het erg schrikken, het strand was wit en er lag meer sneeuw dan gisteren. Eerst een stevig ontbijt, dan terug naar boven en ons extra warm aankleden voor een strandwandeling. We kregen eerst een woordje uitleg over de verschillende soorten schelpen. Toen alles duidelijk was kregen we de opdracht om 10 verschillende soorten schelpen te zoeken. Door de wind en de regen gingen we aan het werk, we verzamelden samen wel 23 verschillende soorten ....

Ondertussen hebben we terug honger gekregen. Na een lekker bord spaghetti even platte rust op ons bed zodat we straks goed uitgerust zijn.

Na een zalige siësta duffelden we ons dik in en deden we spelletjes op het strand. Toen het te koud werd, gingen we terug naar binnen om verder te kwissen.

Het avondeten gaf ons nieuwe energie en toen het pikdonker was, trokken we met onze zaklampen naar de duinen. Griezelig... .

Na al dat ravotten is het tijd voor een douche en hup ons bed in!

Donderdag: na een heerlijke nachtrust en een stevig ontbijt, maakten we ons klaar om te gaan kijken naar een garnaalvisser.

Onderweg  kwamen we nog een interessante meneer tegen: hij zocht zandwormen. Wat een vieze beesten!

Wij hebben mevrouw de directeur ontvangen en nu zijn we even aan het rusten. Straks vertrekken we naar het zwembad!

De wandeling naar het zwembad was mooi maar zeeeeeeeeeeeer lang. Na een uur flink stappen bereikten we eindelijk het zwembad. Maar wat een verrassing een groot mooi bad met glijbaan en zelfs een lekker warm brubbelbad. We hadden dan ook veel plezier. Maar ja nu moesten we ook nog terug. Hoewel we zeer flink doorstapten kwamen we toch een beetje laat aan tafel. Maar de lieve vriendelijke mensen van het hotel zorgden toch nog voor een lekker, warme maaltijd. Dan nu het hoogtepunt van deze week, we maakten ons op voor de fuif. Iedereen klaar, en dansen maar!

Vrijdagmorgen ging het opstaan bij iedereen wat moeilijker. Na een stevig ontbijt, vlug onze koffers pakken. Nog een spel in de duinen en het is weer tijd om te gaan eten.

Na het middagmaal stond er nog een verrassing op het programma. We reden met de go-carts tot het tijd was om afscheid te nemen en terug naar Wommelgem te vertrekken.

Het was een geslaagde zeeklassen.

De leerlingen en juffen van het derde en vierde leerjaar.

FOTO'S KIJKEN ?  -> Klik op de link voor foto's :).

- Aankomst en eerste dag: klik hier